KURS NA TEMAT
"LEAN W PRACY BIUROWEJ I W PRACY Z WIEDZĄ"
Oczekiwane efekty kształcenia (EK):
EK-1: Uczestnicy kursu zrozumieją koncepcję i zasady lean możliwe do wdrożenia w organizacji oraz będą potrafić je opisać
EK-2: Uczestnicy kursu będą w potrafić zdefiniować czym jest praca biurowa i praca z wiedzą w organizacji
EK-3: Uczestnicy kursu będą w stanie zidentyfikować straty występujące w pracy biurowej i w pracy z wiedzą
EK-4: Uczestnicy kursu będą w stanie wymienić narzędzia lean możliwe do wdrożenia w pracy biurowej i w pracy z wiedzą
EK-5: Uczestnicy kursu zrozumieją i będą potrafić wdrożyć 5S, mapowanie procesu, raport A3 oraz system Kanban w pracy biurowej i w pracy z wiedzą
EK-6: Uczestnicy kursu będą potrafić opisać negatywny wpływ wielozadaniowości oraz przerw w pracy na produktywność
Kurs składa się z:
- Kursu na tablety dotyczącego wdrażania koncepcji lean w pracy biurowej i w pracy z wiedzą
- Zestawu gier dydaktycznych dotyczących wdrażania koncepcji lean w pracy biurowej i w pracy z wiedzą
- Podręcznika nauczyciele/trenera prezentującego jak przeprowadzić gry
Projekt ILA-LEAN skupia się na dwóch metodach szkolenia:
- Gamifikacja: jest to metodyka szkoleniowa koncentrująca się na procesie uczenia się dla danej osoby. Bezpośrednie doświadczenie odgrywa bardzo ważną rolę w procesie uczenia się i uczenie się poprzez refleksję podczas wykonywania czegoś, zgodnie z naszym doświadczeniem w nauczaniu, skuteczne i adekwatne do uczniów. Jeden z rezultatów projektu jest zbiorem związanych z pracami biurowymi i rozwojowymi, które będą symulować zdarzenia i procesy ze świata rzeczywistego mające na celu nauczanie poprzez metodykę "poważnych gier". Metodyka ta jest skierowana do wielu różnych odbiorców, w tym studentów oraz profesjonalistów.
- Uczenie się w dowolnym miejscu: uczenie się może odbywać się w dowolnym miejscu, jeśli materiały dydaktyczne mają formę kursu na tablet. Życie współczesnego człowieka staje się coraz bardziej i bardziej stresujące, trudno jest znaleźć czas, aby usiąść i poświęcić godzinę lub dwie, aby nauczyć się nowego przedmiotu lub udoskonalić umiejętności. Drugi rezultat projektu, kurs zaprojektowany na tablet, również opracowany jest dla wielu różnych odbiorców, od studentów do specjalistów, ułatwiając możliwość nauki w dowolnym momencie dnia. Nowoczesne technologie (tablety, smartfony) umożliwiają wdrażanie nowych sposobów uczenia się i projekt wykorzysta nowe technologie, aby dotrzeć do dużej liczby beneficjentów.